ظاهر شدن فیلمبرداری عکسبرداری Galaxy S8

ظاهر شدن: فیلمبرداری عکسبرداری Galaxy S8 Samsung مقایسه دوربین کانال دوربین

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری نوسانات ارز به نفع صادرات انمیشن شد!

مدیر شبکه کودک اعتقاد است که به علت نوسانات بازار ارز، تولید انیمیشن در کشور عزیزمان ایران از بسیاری از کشورهای دنیا همانند چین و هند ارزان‌تر شده‌ است و می‌توا

نوسانات ارز به نفع صادرات انمیشن شد!

نوسانات ارز به نفع صادرات انمیشن شد!

عبارات مهم : ایران

مدیر شبکه کودک اعتقاد است که به علت نوسانات بازار ارز، تولید انیمیشن در کشور عزیزمان ایران از بسیاری از کشورهای دنیا همانند چین و هند ارزان تر شده است است و می توان به آسانی روی صادرات خدمات انیمیشن ایرانی کار کرد.

محمد سرشار در گفت وگو با ایسنا، راجع به ظرفیت های مالی و محتوایی انیمیشن کشور عزیزمان ایران و در پاسخ به این پرسش که چقدر این وعده که انیمیشن کشور عزیزمان ایران می تواند به قطب انیمیشن اخلاقی در دنیا تبدیل شود، عملی هست، اظهار کرد: به چند علت این عنوان امکان پذیر است؛

در حال حاضر به علت نوسانات بازار ارز تولید انیمیشن در کشور عزیزمان ایران از چین و هند و بعضی از کشورهای دیگر ارزان تر شده است است و می توان به آسانی روی صادرات خدمات کار کرد و اگر دولت بتواند مسئله انتقال پول را حل کند، قطعا صادارات خدمات انیمیشن وقت خیلی خوبی جهت انیمیشن کشور عزیزمان ایران خواهد بود. در شرایط فعلی کشوری همانند چین که از تمام دنیا سفارش تولید انیمیشن می گیرد، بسیاری از این انیمیشن هایش را به علت ارزان تر بودن به کشور عزیزمان ایران می سپارد.

او با اشاره امکانات فنی انیمیشن در ایران، ادامه داد: ما در تکنیک هایی همانند «کات اوت» حد نصاب های جهانی را داریم و آثاری که با این تکنیک تولید شده است اند توانسته اند در جشنواره های جهانی رتبه های بالایی به دست آوردند و در واقع می توان گفت که در این تکنیک به یک مکتب هنری دست یافته ایم. در عرصه تولیدات سه بعدی طبیعتا ما از کشورهایی که تجهیزات پیشرفته ای دارند عقب تر هستیم، ولی در رده های دیگر می توانیم مسابقه کنیم و پیش برویم. البته در عرصه دو بعدی نیز که نیاز به کار دست هست، کمی مسئله داریم؛ چراکه این نوع سبک پیچیده نیاز به کار گروهی دارد و از آنجا که فرهنگ کار گروهی در کشور عزیزمان ایران خیلی نیرومند نیست، انیمیشن هم از این قاعده مستثنی نیست.

مدیر شبکه کودک با اشاره به محتوای انیمیشن های داخلی، داستان های کهن ایرانی را یکی از ظرفیت های مهم تولید انیمیشن برشمرد و یادآور شد: ادبیات کهن نیاز به نویسندگانی دارد که بتوانند با توجه به نیاز روز مخاطبان، این داستان ها را بازآفرینی کنند، ولی ما در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم. در این شرایط می توانیم فیلمنامه نویسان انیمیشن مشهور جهانی را ترغیب کنیم که خلاصه آثار را جهت آنها بفرستیم و آنها در بازآفرینی فیلمنامه با ما همکاری کنند. تاکنون ایرانی ها این کار را مستقیم انجام نداده اند، ولی به عنوان مثال ژاپنی ها چون از نظر داستان با کمبود مواجه شده است اند، به سراغ ادبیات ملل رفته اند و قصه «امیرارسالان» هم از جمله داستان های ایرانی بوده که تاکنون دو انیمیشن ژاپنی راجع به آن ساخته شده است هست.

سرشار یادآور شد: به طور کلی در زمینه تامین محتوای انیمیشن ظرفیت های منطقه ای و فرامنطقه ای زیادی داریم؛ به عنوان مثال داستان «کلیله و دمنه» ظرفیتی است که میان فرهنگ شبه قاره و کشور عزیزمان ایران یکسان است یا شخصیت هایی همانند «ملانصرالدین» میان ایران، ترکیه و عراق یکسان محسوب می شود که می توان جهت تولید انمیشین از این ظرفیت های بالقوه استفاده کرد. به هر حال همکاری با استودیوهای جهانی به بازیگران و صورت های معروف ما کمک می کند که در تراز جهانی قرار بگیرند. مشابه این عنوان در عرصه سینما اتفاق افتاده است و بسیاری از کارگردان ها و بازیگران مشهور ایرانی با تیم های خارجی کار کرده و به مرور به اشخاص جهانی تبدیل شده است اند.

نوسانات ارز به نفع صادرات انمیشن شد!

مدیر شبکه کودک راجع به انتقاد بعضی از فعالان انیمیشن مبنی بر عدم حمایت مالی از آنها، اظهار کرد: این انتقاد را هم می توان تایید و هم تکذیب کرد. از این جهت درست است که در همه دنیا به غیر از ایالت متحده آمریکا دولت یارانه هایی جهت عرصه انیمیشن در نظر گرفته است و از این صنعت حمایت می کند؛ بنابراین از این نظر انیمیشن سازان جوان درست می گویند، چراکه باید حدود ۷۵ درصد از هزینه های تولید انیمیشن را دولت به شیوه های متفاوت پشتیبانی کند که متاسفانه این اتفاق نمی افتد. ولی از جهتی دیگر می توان گفت که این انتقاد درست نیست، چراکه هر انیمیشن سازی باید بتواند جهت خود یک پیوست تجاری طراحی کند. این پیوست تجاری در واقع منابع ملی و سخت افزاری است و اگر انمیشین ساز جوانی نمی تواند یک پیوست تجاری جهت خود بنویسد بهتر است اصلا وارد این عرصه نشود.

او همچنین راجع به جایگاه انیمیشن کشور عزیزمان ایران در دنیا اظهار کرد: ما جایگاه خوبی در دنیا داریم. انیمیشن در کشور عزیزمان ایران سن زیادی ندارد و صنعت جوانی است و به همین خاطر هم نیاز به یک جهش در صادرات خدمات نیاز دارد. چند شرکت ایرانی تاکنون این کار را انجام داده اند و توانسته اند همکاری های بین المللی خوبی برقرار کنند که امیدوارم نمونه های این عنوان زیاد شود.

سرشار در پاسخ به این پرسش که چقدر شبکه کودک در جذب انیمیشن سازان جوان تلاش می کند؟ توضیح داد: ما یک شبکه تلویزیونی هستیم و با انیمیشن سازانی می توانیم کار کنیم که دقایق بالایی تولید داشته باشند و معمولا کسانی که مبتدی هستند نمی توانند با شبکه های تلویزیونی کار کنند. کشف اسعتدادها بر عهده جشنواره هاست که می توانند با کارهای کوتاه، کسانی که می توانند در این عرصه موفق باشند را شناسایی کنند و در ادامه مراکز تولیدکننده انیمیشن به این افراد کارهای بلندتری را سفارش می دهد و بعد شبکه های تلویزیونی با پخش مناسب می توانند باعث دیده شدن آثار این بازیگران و صورت های معروف شوند.

مدیر شبکه کودک اعتقاد است که به علت نوسانات بازار ارز، تولید انیمیشن در کشور عزیزمان ایران از بسیاری از کشورهای دنیا همانند چین و هند ارزان‌تر شده‌ است و می‌توا

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | داستان | صادرات | انیمیشن | اخبار فرهنگی و هنری

نوسانات ارز به نفع صادرات انمیشن شد!

نوسانات ارز به نفع صادرات انمیشن شد!

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz