ظاهر شدن فیلمبرداری عکسبرداری Galaxy S8

ظاهر شدن: فیلمبرداری عکسبرداری Galaxy S8 Samsung مقایسه دوربین کانال دوربین

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟

شروع خیره کننده «آینه بغل» در گیشه و بازی درخشان جواد عزتی سرفصل مطلبی شد تا فیلم های پرفروش این بازیگر را بررسی کنیم. عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟

جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟

جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟

عبارات مهم : سینما

شروع خیره کننده «آینه بغل» در گیشه و بازی درخشان جواد عزتی سرفصل مطلبی شد تا فیلم های پرفروش این بازیگر را بررسی کنیم. عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟

1. جواد عزتی از جمله بازیگرانی است که آرام آرام رشد کرد، محبوب شد و حالا نامش متضمن فروش فیلم ها هست. البته که عوامل بسیاری در موفقیت گیشه فیلم های سه سال اخیر او نقش داشته اند ولی حتما نام خود عزتی یکی از بااهمیت ترین عوامل هست. او در نیمه اول امسال دو فیلم روی پرده داشت که جمع فروش ارزش به بیش از 14 میلیارد تومان رسید. از قضا فضای «ماجرای نیمروز» و «اکسیدان» از هم دور است و به همین نسبت نقش هایی که عزتی بازی کرده غیرقابل قیاس. اولی یک فیلم اتفاق ای راجع به ترورهای دهه 60 است و دومی یک کمدی امروزی.

جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟

2. گیشه فیلم های جواد عزتی در دو سال اخیر هم داغ بوده: «زاپاس» و «در مدت معلوم». آینده نگری موفقیت فیلم های آینده اش هم چندان سخت نیست. او «خرگیوش»، «پارادایس» و «هزارپا» را در نوبت اکران دارد تا این گونه نامش کنار بازیگران بفروش سینمای کشور عزیزمان ایران قرار گیرد.

3. اخیرا فیلم تازه جواد عزتی یعنی «آینه بغل» اکران شده است و فروش آن خیره کننده بوده هست. حتما نمی توان تاثیر محمدرضا گلزار در موفقیت گیشه فیلم را نادیده گرفت ولی ارزش کار عزتی هنگامی که به چشم می آید که بدانیم بار مهم کمدی فیلم بر روی کاراکتر اوست. این بازیگر به واسطه دیالوگ ها، نحوه ادای آن و حرکات فیزیکال جلوی دوربین از مخاطب خنده و گاهعی قهقهه می گیرد. عزتی در خنداندن مخاطب صاحب سبک خاص خود شده است و مدل تازه ای از خنده گرفتن را ارائه داده است.

شروع خیره کننده «آینه بغل» در گیشه و بازی درخشان جواد عزتی سرفصل مطلبی شد تا فیلم های پرفروش این بازیگر را بررسی کنیم. عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟

4. یک توصیه مهم راجع به جواد عزتی را از یاد نمی بریم؛ او می خواهد برچسب بازیگر صِرف کمدی را از روی خودش بردارد. همین امسال دو فیلم بازی کرد که هیچ ربطی به هم ندارند. «هزارپا» فیلمی کمدی است و «تنگه ابوغریب» اثری جنگی. چیزی که باعث می شود به تصمیم عزتی احترام بگذاریم، بازی خوب و تحسین شدن او در «ماجرای نیمروز» هست. بازی خوب او در این فیمل تندیس مراسم خوش حالی حافظ و نامزدیِ جشنواره فجر و مراسم خوش حالی منزل سینما را برایش به همراه داشت.

5. استمرار موفقیت فیلم های جواد عزتی در گیشه عنوان این مطلب هست. گیشه فیلم های سه سال اخیر او را بررسی کرده ونوشته ایم او در هر فیلم چطور جذابیت را به آن اثر تزریق کرده هست. راجع به فیلم هایی که در نوبت اکران دارد هم نوشته ایم. جواد عزتی حالاحالاها حرف جهت گفتن دارد؛ او ستاره تازه و پولساز سینمای ما است.

آینه بغل – همکاری با منوچهر هادی

جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟

فروش: 1,500,000,000 تومان در یک هفته

کارگردان: «آینه بغل» ششمین فیلم سینمایی منوچهر هادی است.

شروع خیره کننده «آینه بغل» در گیشه و بازی درخشان جواد عزتی سرفصل مطلبی شد تا فیلم های پرفروش این بازیگر را بررسی کنیم. عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟

کی اکران شد: فیلم «آینه بغل» از پانزدهم آذر اکران عمومی شده است است و در روز اول 300 میلیون تومان فروش داشت. این فیلم در سه روز اول اکران توانست با استقبال تماشاگران به رقم فروش یک میلیارد و 200 میلیون تومان دست یابد و فروش آن در کمتر از یک هفته به یک میلیارد و 500 میلیون تومان رسید.

ژانر فیلم: «آینه بغل» فیلمی کمدی هست. جواد عزتی در این فیلم با محمدرضا گلزار، یکتا ناصر، نازنین بیاتی و مه لقا باقری همبازی است.

جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟

درباره نقش: مرتضی جوانی از قشر ضعیف جامعه هست. او در یکی از پارکینگ هایی که ماشین لوکس نگه می دارد، نگهبان هست. مرتضی در سالروز نامزدی خود، یک مازراتی را از محل پارکینگ خارج می کند تا یک شب با نامزد خود خوش باشد. از شانس بد، آینه بغل آن به وسیله ماشین شهرداری شکسته می شود و او حالا مانده چطور چهل میلیون پول خسارت را جور کند. صاحب ماشین محمدرضا گلزار است که زندگی فوق مرفهی دارد. در طول فیلم شاهد بده بستان آن ها و آن روی زندگی شخصیت ها می شویم.

درباره بازی: جواد عزتی استاد بازی در نقش جوان های طبقه فرودست هست. این قشر را خیلی خوب می شناسند و بر جزییات رفتاری و معنوی آن ها تسلط دارد. همین باعث شده است در «آینه بغل» هر کاری می کند در وهله اول باورپذیر باشد. عزتی در این فیلم به اندازه از ملاحت ذاتی خود استفاده کرده و کمتر پیش می آید مخاطب به شوخی های او نخندد. اصلا اغراق نیست اگر بگوییم قطب خنده «آینه بغل» کاراکتر مرتضی هست؛ عزتی گاهی با دیالوگ و در جایی دیگر با اکت بدنی از مخاطب خنده می گیرد و حتی در مواقعی کار به قهقهه نیز می رسد. این اتفاق هنگامی که دلچسب تر است که می بینیم بازیگر جهت رسیدن به مقصود، زور اضافه نمی زند و مرتکب حرکات عجیب و غریب نمی شود. بلکه خنده ها، حاصل موقعیت های به ظاهر جدی و حرکات و گفتار طبیعی عزتی اند.

اکسیدان – همکاری با حامد محمدی

فروش: 10,780,000,000 تومان

کارگردان: «اکسیدان» دومین فیلم سینمایی حامد محمدی است که سه سال پیش نخستین فیلمش با نام «فرشته ها با هم می آیند» اکران شد. این دومین همکاری عزتی و محمدی است.

کی اکران شد: فیلم آخر خرداد روی پرده رفت و از همان روزهای نخست پرفروش بود. «اکسیدان» حاشیه هایی هم داشت ولی در نهایت بدون در اختیار داشتن سینماهای حوزه هنری به اکران خود ادامه داد.

ژانر فیلم: حامد محمدی دومین فیلم خود رادر ژانر کمدی ساخته است.

درباره نقش: «اکسیدان» داستان جوانی است (جواد عزتی) که در بخش فنی یک شرکت خودروسازی کار می کند. او که در آستانه ازدواج هست، وامی 50 میلیونی می گیرد تا منزل ای اجاره کند. نامزدش (لیندا کیانی) پول را بر می دارد و به خارج از کشور می رود و از او می خواهد جهت ادامه زندگی در خارج از کشور عزیزمان ایران بار سفر ببندد. گرفتن ویزا آن هم در چند ساعت کار راحتی نیست و این جوان دست به دامن آدمی کار چاق کن (امیر جعفری) می شود. چند راه پیش پایش گذاشته می شود تا امکان صدور سریع ویزا مهیا شود.

درباره بازی: فیلم «اکسیدان» چند موقعیت در اختیار جواد عزتی قرار می دهد تا بتواند بازی هایش را متناسب با شرایط عوض کردن دهد. از جمله این که در شمایل یک کشیش می رود و همین باعث قرار گرفتن در موقعیت های سخت می شود. استیصال عزتی که در صورت اش نمایان می شود عامل مهم خنده گرفتن از مخاطب هست. او در موقعیت دیگر مجبور است در نقش دوجنسه فرو برود و چالش دیگر بازیگر همین جا شکل می گیرد. رویارویی عزتی با یک زن (شبنم مقدمی) و تلاش جهت فرار از دست او هم فصل جالب بازی عزتی هست. با این حال نمی توان از نتیجه کار حامد محمدی در مقام کارگردان رضایت صد در صدی داشت. او استفاده کاملی از توانایی جواد عزتی نکرده است در حالی که موقعیت های فیلم و استعداد عزتی این امکان را داشت که شاهد نتیجه ای درخشان تر باشیم.

ماجرای نیمروز – همکاری با محمدحسین مهدویان

فروش: 4,450,000,000 تومان

کارگردان: «ماجرای نیمروز» دومین فیلم محمدحسین مهدویان بعد از «ایستاده در غبار» است.

کی اکران شد: فیلم در اکران اول نوروز امسال روی پرده سینماها رفت. عزتی در این فیلم با هادی حجازی فر، مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، لیندا کیانی و مهدی پاکدل همبازی بود.

ژانر فیلم: «ماجرای نیمروز» یک تریلر سیاسی راجع به برهه ای حساس از تاریخ معاصر کشور عزیزمان ایران و انقلاب است که به وقایع سال 60 در ارتباط با شرکت مجاهدین خلق می پردازد. در این فیلم شاهد روایت قتل موسی خیابانی هستیم.

درباره نقش: جواد عزتی نقش صادق را بازی می کند که ما به ازای بیرونی دارد و در کوران حوادث دهه 60 جزو یکی از ارکان مبارزه با گروهک منافقین بوده است.

درباره بازی: محمدحسین مهدویان ریسک دلپذیری کرد و نقش صادق را به جواد عزتی سپرد. آن هم در حالی که تصور غالب از این بازیگر در ذهن مردم، شخصیتی شوخ هست. جواد عزتی در «اجرای نیمروز» ولی جوانکی است آرام و درونگرا، کم حرف و باهوش که نگاه تیزش پر است از حرف. او با این فیلم متفاوت ترین نقش کارنامه اش را رقم زد که هیچ شباهتی با فیلم های پیش و بعد ندارد. علت این موفقیت را باید به خاطر هوش بازیگر و توان کارگردان دانست. جواد عزتی در هر نقشی که حاضر می شود رگه هایی از خلق و خوی واقعی خود را به جا می گذارد. در «ماجرای نیمروز» ولی اجازه نداد شاخصه های شخصیت ذاتی خودش بر نقش سایه بیندازد و طوری بازی کرد که خیلی سریع باور کردیم با «صادق» رو به رو هستیم.

تلاش او به چشم خاص و عام آمد و در مراسم خوش حالی حافظ تندیس گرفت. عزتی در جشنواره فجر و منزل سینما هم جزو کاندیداها بود. فروش «ماجرای نیمروز» را تمام و کمال نمی توان به پای جواد عزتی نوشت؛ البته که او عامل مهمی در موفقیت گیشه فیلم است ولی نمی توان کیفیت خود فیلم و نام محمدحسین مهدویان را در این باره نادیده گرفت.

زاپاس – همکاری با برزو نیک نژاد

فروش: 4,800,000,000 تومان

کارگردان: برزو نیک نژاد «زاپاس» را کارگردانی کرده هست. او پیش از این «ناخواسته» را ساخته و «لونه زنبور» را در نوبت اکران دارد.

کی اکران شد: فیلم «زاپاس» تیرماه سال 94 اکران عمومی شد. در کنار عزتی، امیر جعفری، ریما رامین فر، احمد مهرانفر، شبنم مقدمی و الناز حبیبی بازی کرده اند.

ژانر فیلم: نیک نژاد «زاپاس» را در ژانر کمدی ساخت. از قضا بعضی منتقدان به فیلم او روی خوش نشان دادند و از آن تعریف کردند.

درباره نقش: جهت این که نقش جواد عزتی بازخوانی شود، مورد نیاز است خط کلی داستان فیلم «زاپاس» را مرور کنیم: یک تیم فوتبال متعلق به اهالی شهر رامیان که در دشته سوم کشور فعالیت می کرده هست، به دسته دوم افزایش می کند. سعید با بازی جواد عزتی در نقش مهم در این راه در آخرین لحظات بازی آخر دچار مصدومیت تاندون پا می شود و سلامتی اش به خطر می افتد. او عاشق دخترخاله اش (الناز حبیبی) است ولی یک رقیب مایه دار کنار خود دارد. در دختر (امیر جعفری) که مربی سعید است هم در میانه راه زیر قولش می زند و نمی خواهد دختر را به او بدهد.

درباره بازی: بازی جواد عزتی در «زاپاس» ترکیبی از شوخی و جدی هست. هنگامی که در موقعیت سخت قرار می گیرد و به عنوان نمونه باید جهت تیمش بجنگد کاملا جدی است ولی در موقعیت های دیگر رگه های پررنگی از شخصیت شوخ همیشگی را دارا هست. بده بستان او و امیر جعفری در «زاپاس» گیراتر از چیزی است که در «اکسیدان» دیدیم و همین مشخصه به جالب تر شدن شخصیت سعید و موفقیت بازی جواد عزتی کمکی دوچندان کرده هست. عزتی در «زاپاس» به خصلت های دوست داشتنی خود مراجعه و با لحن خاص دیالوگ هایی و نیز نگاه ها و میمیک نقش را دلچسب کرده هست. حاصل اکت و بیانش جلوی دوربین موجب قهقهه نمی شود ولی حتما بخش زیادی از جذابیت «زاپاس» روی دوش او و کاراکتر سعید است.

در مدت معلوم – همکاری با وحید امرخانی

فروش: 3,750,000,000 تومان

کارگردان: «در مدت معلوم» نخستین فیلم بلند سینمایی وحید امیرخانی است.

کی اکران شد: فیلم آذر سال 94 روی رپده سینماها رفت. علاوه بر جواد عزتی، ویشکا آسایش، هومن سید، اکبر عبدی، علی اوسیوند، طوفان مهردادیان، شهره قمر، گوهر خیراندیش و مهدی فقیه در این فیلم بازی کرده اند.

ژانر فیلم: «در مدت علوم» درامی اجتماعی است که موضوعی مهم را دستمایه روایت قرار داده است.

درباره نقش: جواد عزتی در این فیلم نقش جوانی به نام میثم را بازی می کند. او کتابی منتشر نشده راجع به ازدواج موقت و فشارهای جنسی جوانان نوشته است و تلاش دارد از طریق راه حلی که فکر می کند صحیح هست، معضلات و پرسشها اجتماعی جوانانی که تحت فشار هستند را برطرف سازد. آن چه میثم را به این فکر وا داشته، پرسشها خود در برقراری ارتباط با جنس مخالف و نیز وحشت از به گناه افتادن جوان ها است.

درباره بازی: یکی از بازی های سخت جواد عزتی با نقش میثم فیلم «در مدت معلوم» رقم خورد. او باید حرفی جدی را طوری بیان کند که نه زهرآگین باشد و نه نشانه فیلم از بین برود. حرکت روی این مرز مستلزم تجربه، تمرین و استعداد ذاتی هست. به همین خاطر است که «در مدت معلوم» می تواند حرفش راجع به پرسشها جنسی جوان ها و ماجرای صیغه را بدون شعار و مهم تر از آن، یدون سوءاستفاده بیان کند. بازیگر و کارگردان به خوبی از نقش محافظت کرده و آن را از یک مرز باریک عبور داده اند.

حالا با دغدغه میثم می توان همراه شد، می توان به اتفاقات عجیب و غریبی که برایش پیش می آید، خندید و در نهایت به نتیجه ای که فیلم در پی آن است رسید. جواد عزتی در هر موقعیت بازی متفاوتی دارد؛ چه زمانی که می خواهد دغدغه اش را بیان کند، چه موقعی که با دختران همسایه رو به رو می شود و چه هنگامی که که گیر پلیس می افتد. ملاحت عنصر لاینفک بازی جواد عزتی در فیلم «در مدت معلوم» است.

پارادایس – همکاری با علی عطشانی

پیش بینی فروش: 5,000,000,000 تومان

کارگردان: «پارادایس» هفتمین فیلم علی عطشانی است.

کی اکران می شود: عطشانی سال پیش گفته بود «پارادایس» قبل از جشنواره فیلم فجر همزمان در کشور عزیزمان ایران و خارج اکران می شود ولی این اتفاف نیفتاد. مدتی بعد خبر رسید فیلم مهر توقیف خورده ولی حالا بشنوید که «پارادایس» بدون مسئله اکران عمومی خواهدشد. وقت دقیق آن اعلام نشده است.

ژانر فیلم: «پارادایس» درامی اجتماعی است و نقش های مهم آن را جواد عزتی و مهران رجبی برعهده دارد. محمدعلی نجفیان به همراه چند بازیگر آلمانی هم در فیلم حضور دارند. فیلم به نوعی نقد اسلام خرافی است و قصد دارد با زبان نیمه طنز بعضی خرافه ها را به چالش بکشد.

درباره نقش: این فیلم داستان دو طلبه جوان است که می خواهند جهت شرکت در سیمناری دانشگاهی پرامون ادیان به آلمان بروند ولی رییس حوزه علمیه که حاج آقا فراستی نام دارد، راه سفر را بر آن ها سد می کند. طلبه های جوان با اغفال حاج آقا فراستی، ویزایی هم جهت او می گیرند و او را با خود به آلمان می برند. آن طور که کارگردان گفته تناقضات رفتاری این دو طلبه با مدیر مدرسه علمیه وجهه های طنز زیادی را به «پارادایس» اضافه کرده که تاکنون نمونه آن را کمتر در سینمای کشور عزیزمان ایران مشاهده کرده ایم. از آن سو بخشی از فیلم به زندگی فرزاد تخصیص داده شده است دارد که بدون هماهنگی پدرش قصد ازدواج با نگار را دارد.

درباره بازی: «پارادایس» اکران نشده ولی همین که جواد عزتی جایزه عالی ترین بازیگر مرد را جهت این فیلم از جشنواره چلسی آمریکا گرفته یعنی می توان به نقش خوب دیگری از این بازیگر امیدوار بود. عزتی نقش یکی از طلبه های فیلم را بازی کرده و براساس پیشینه او می توان حکم به موفقیت داد. این بازیگر پیش تر در «فرشته ها با هم می آیند» شمایلی متفاوت از قشر روحانی ارائه داده بود. سازندگان «پارادایس» جهت موفقیت گیشه فیلم ارزش حسابی خاص روی جواد عزتی باز کرده اند و او در کنار مهران رجبی امید مهم فروش فیلم است.

هزارپا – همکاری با ابوالحسن داودی

پیش بینی فروش: 20,000,000,000 تومان

کارگردان: ابوالحسن داودی در دوازدهمین تجربه سینمایی خود بار دیگر سراغ یک فیلم کمدی رفته به نام «هزارپا». رضا عطاران و جواد عزتی نقش های مهم را برعهده دارند. سارا بهرامی، مهران احمدی، لاله اسکندری، سعید امیرسلیمانی، شهره لرستانی، امید روحانی، سپند امیرسلیمانی، امیرمهدی ژوله، سینما رازانی، حسین سلیمانی، محمد نادری دیگر بازیگران فیلم هستند.

کی اکران می شود: ابتدا آینده نگری می شد «هزارپا» در جشنواره فجر امسال شرکت کند ولی ابوالحسن داودی اعلام کرد فیلمش را بدون حضور جشنواره ای و به طور مستقیم روانه اکران خواهدکرد، به احتمال فراوان این فیلم نوروز 97 اکران عمومی می شود.

ژانر فیلم: داودی که در کارنامه اش پنج فیلم کمدی موفق دیده می شود بار دیگر سراغ این ژانر رفته است.

درباره نقش: فیلم «هزارپا» اکران نشده و طبعا نمی توان راجع به نقش و بازی جواد عزتی نظری داد. براساس خط مهم داستان هم چیزی راجع به حال و هوای فیلم دستگیرمان نمی شود. آن طور که روابط عمومی «هزارپا» می گوید: این فیلم تصویری مفرح و تازه از وقایع اجتماعی یک دوران نوستالژیک ارائه می دهد و با مضمونی تازه به موضوعاتی وارد می شود که گفته می شود تا به حال در تاریخ سینمای کمدی کشور عزیزمان ایران به آن ها پرداخته نشده است.

درباره بازی: در تصویرهای «هزارپا» گریم بازیگران از جمله جواد عزتی و رضا عطاران چشم را می دزدد و نهیب می زند که داستان به چند دهه پیش مربوط هست. عزتی با موهایی کوتاه و ته ریش دیده می شود و در غالب تصویر ها قیافه ای جدی دارد. احتمالا ابوالحسن داودی جهت ایجاد موقعیت های کمیک، از تقابل جواد عزتی با اتفاقات جدی استفاده کرده. چیزی که این بازیگر در آن تبحر دارد و می تواند به گونه ای واکنش‌ها کند که کاملا طبیعی به نظر برسد و در عین حال مخاطب ریسه برود. تجربیات فیلم های کمدی پیشین داودی و توانایی عزتی در ارائه نقش های کمدی نوید می دهد نتیجه همکاری آن ها در «هزارپار» جواب داده. فراموش نکنیم عطاران هم است و همه چیز جهت رکوردشکنی مهیا است.

راز شیرین بودن

روایت جواد عزتی از مسیری که طی کرده و آینده ای که جهت خود در بازیگری متصور است: جواد عزتی آرام آرام جای خود را به عنوان یک بازیگر بفروش و البته کاربلد در سینما و تلویزیون باز کرد. او چه در فیلم و سریال کمدی و چه در آثار جدی عالی ترین رد را از خود برجا گذاشته و به همین خاطر است که تلاش او در جایی که باید ثمر می دهد. مجموعه گفته های این بازیگر شمای خوبی است از نوع نگرش او به گذشته و آینده اش. آن چه می خوانید گزیده ای است از مصاحبه های عزتی در سینما دو، 35، جام جم و همشهری جوان.

تغییر آهسته آهسته

سعی کردم آهسته آهسته ژانر خود را عوض کردن بدهم. هیچ گاه قرار نبود و دوست نداشتم وارد فیلمی بشوم تا آن را شیرین کنم. هر لحظه دوست داشتم صفحه فیلم های جدی ام هم سنگین باشد. حتی تعداد آن ها خیلی زیاد از فیلم های کمدی ام هست. البته تعداد سریال های کمدی ام آن قدر زیاد است که در ذهن مردم به عنوان بازیگر کمدی آشنا می شوم. با این حال دوست داشتم سینما را جدی تر دنبال کنم. من خودم جنس سینمای کمدی و پرفروش را دوست دارم ولی خواستم به این سینما تن ندهم و ترجیح دادم ترمز دستی ام را بکشم و آرام آرام سمت این نوع فیلم ها بروم. خب آقای مهدویان و فیلم ارزش را از قبل دیده بودم و می شناختم، طبیعتا فیلمنامه اش من را جذب کرد.

ریل گذاری

در چند سال گذشته در سینما مسیر مشخصی داشتم، یعنی می دانستم می خواهم چه کار کنم و برایم مهم بود که در یک فیلم خوب و ماندگار حضور داشته باشم. اتفاقا در این سال ها شاید وزنه کارهای جدی من در سینما خیلی زیاد از کارهای کمدی ام باشد. نزدیک به 80 درصد کارهایم در سینما جدی هست. اتفاقات باید جهت تعادل این وزنه روی کمدی زیاد کار کنم ولی هر لحظه ترجیحم این بوده که در کارهای خوب بازی کنم تا این که به نقشم فکر کنم. در «طلا و مس» یا «شیار 143» و «همه چیز جهت فروش» بازی کردم که شاید نقش من کم باشد ولی فیلم ها، فیلم های مهمی بودند و من ترجیح می دادم بدون در نظر گرفتن متراژ نقش، در این فیلم ها باشم.

داستان شوخ طبعی

من اعتقاد دارم در هر کاری ابتدا تماشاگر باید شما را دوست داشته باشد و این لزوما با طنازی یا شیرین کردن کاراکتر صورت نمی گیرد. گاهی اوقات شاید شیرین کردن کافی باشد، بعضی جاها هم روند داستان به کاراکتر کمک می کند. در هر کدام تلاش کردم شخصیت را جهت مخاطب آشناتر و دوست داشتنی تر کنم. طبعا داستان «ماجرای نیمروز» طلب نمی کرد که من شوخ طبع باشم.

نگران؟ نه

من اصلا به این مسئله (نگرانی از زیر سایه بودن همکاری با کسانی چون رضا عطاران و محمدرضا گلزار) فکرهم نمی کنم. این اتفاق نمی افتد چون هر شخصیت در فیلم کارکرد خودش را دارد. در «ماجرای نیمروز» شاید شخصیت پررنگی نداشتم، حتی می توانم بگویم آنچه هم بود گوشه و کنارش را در مشورت با آقای مهدویان از بین بردن می کردیم، ولی دیده شد. فکر می کنم هر شخصیتی در فیلم کار خودش را می کند و می تواند تاثیرگذار باشد به شرط این که خوب به آن پرداخته شود و بازیگر از عهده ایفای آن به خوبی برآید. هنر، مثل فرزند ای می ماند که از او مواظبت می کنید تا بزرگ شود. این روش کار من هم به نوعی مواظبت کردن از حرفه و کارم هست. بازیگر باید یاد بگیرد جهت هنر خودش مشتری داشته باشد و آنها را حفظ کند. وظیفه هنرمند این است که مشتری خودش را راضی نگه دارد و نه تنها تعداد آن را زیاد کند، بلکه مراقب باشد کمتر نشوند. مردم کارهای کمدی را دوست دارند و من هم تلاش می کنم به عالی ترین شکل نقش های کمدی را بازی کنم تا آنها مشتری آثار من شوند و پای من بمانند.

درباره صادق

فکر کنم آقای مهدویان زیاد از من سینما دیده است تا تلویزیون و شاید اصلا نگاه طنزگونه به من نداشته چون در سینما معمولا کارهای من جدی بوده. آن طور که خودش گفت، از گزینش من جهت نقش صادق فیلم «ماجرای نیم روز» خیلی مطمئن بود و این که حتما من باید این نقش را بازی کنم. شاید من اولش کمی تردید داشتم ولی ایشان نه. البته در روند شکل گیری این شخصیت، بحث هایی با هم داشتیم ولی آقای مهدویان آن قدر روی کاری که انجام می داد، مسلط بود که من متقاعد شدم؛ خصوصا روی نسخه دوم فیلمنامه که به من دادند همه چیز مشخص بود. درواقع ایشان اصرار داشت حتما من این نقش را بازی کنم. ابتدا قرار بود این شخصیت زیاد معرفی شود. ولی پلان ها و سکانس هایی داشتیم که بنا به صلاحدید آقای مهدویان از بین بردن شد. درواقع شخصیت احمد مهرانفر به جبهه می آید که صادق و کمال را به پایتخت کشور عزیزمان ایران ببرد. به این دو نفر گفته می شود که ما الان در پایتخت کشور عزیزمان ایران زیاد به شما نیاز داریم. کمال (هادی حجازی فر) جایی در انتهای فیلم می گوید که تو من را آوردی پایتخت کشور عزیزمان ایران و…

پیشرفت سینما

سینما و به خصوص بازیگری هر سال دارد پیشرفت می کند و از طرفی مخاطب سینما هر سال هوشمندتر می شود. هنگامی که به تماشاگر چیزی را با حقه و زور تفهیم نکنی و بخواهی به شعور تماشاگر احترام بگذاری، دوستت خواهدداشت. در تمام این سال ها که کار بازیگری کردم، به یک تجربه مهم رسیدم که هنگامی که تو داری بازی می کنی، اگر به چیزی فکر کنی، تماشاگر متوجه آن می شود. این توصیه جهت من بسیار جالب هست. شاید این اتفاق در «ماجرای نیمروز» زیاد افتاده باشد؛ برایم جالب و جالب است که ریزترین کارهایی را که من کردم تماشاگر دیده هست. با این که شاید از نظر متراژی نقش من چند ان نقش بلندی نباشد ولی دیده شدنش جهت من بسیار هیجان انگیز است.

درباره مدیری، فرهادی و…

ابتدا قرار بود در سریالی به کارگردانی اصغر فرهادی بازی کنم ولی روزی که قرار شد جهت تماشای نمایشم بیایند، بیمار شدم و شانس کار با فرهادی را از دست دادم. مهران مدیری یک جنس از کمدی را کار می کند که ما از کس دیگری نمی پذیریم. جنس و اندازه فانتزی مهران مدیری جهت مردم قابل قبول است و آن ها حتی همین جنس کمدی را از کس دیگری نمی پذیرند. شوخی با هر قشری می تواند جالب باشد و قدرت نقد دارد. «طلا و مس» وقت بسیار خوبی بود تا بتوانم خود را جلوی دوربین پیدا کنم. از این که نقش روحانی بازی کنم ترسی نداشتم.

احمد رنجبر – روزنامه هفت صبح

واژه های کلیدی: سینما | بازیگر | درباره | سینمای | بازیگری | سینمایی | بازیگران | کارگردان | کارگردانی | اکران نشده | اکران عمومی

جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟

جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz